• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81488
+
-

صادرات مرکزی  به ۵۰۰ میلیون دلار رسید

مدیر کل گمرکات استان مرکزی با بیان این‌که صادرات استان مرکزی به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسید از پیش‌بینی صادرات 101 میلیارد دلاری از استان مرکزی خبر داد. 

به‌گزارش تسنیم، «اسماعیل حسینی» در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی با اشاره به صادرات استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در شهریور امسال بیش از 100 میلیون دلار صادرات داشته و صادرات 6 ماهه نخست امسال استان هم به 511 میلیون دلار رسیده است. 

وی افزود: صادرات 6 ماه نخست استان در سال گذشته 520 میلیون دلار بوده است، اما با روند پیش رو رسیدن به هدف را امکان‌پذیر می‌دانیم و صادرات یک میلیارد و 100 میلیون دلاری را برای استان در پایان امسال پیش‌بینی ‌می‌کنیم. مدیر کل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: در صادرات 6 ماهه نخست امسال کاهش وزنی نداشتیم بلکه 20 درصد افزایش در وزن صادرات را داشتیم، اما ارزش صادرات کاهش نشان می‌دهد که متاثر از عواملی است. 

حسینی اضافه کرد: از جمله عواملی که سبب کاهش صادرات شده ارسال تولیدات صادرکنندگان از استان‌های دیگر بوده است. همچنین با توجه به جمع‌آوری کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف در استان و وجود آن در استان‌های دیگر، گرایش صادرکنندگان به استان‌های دیگر افزایش یافته است و دیگر این‌که مواد اولیه برخی صادرکنندگان وارداتی است و تأمین آن با تاخیر همراه بوده یا تأمین نمی‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید